Tuesday, December 21, 2010

Cahaya


In The Name Of Allah The Most Gracious The Most Merciful



nampak tak cahaya mentari kat belakang tu, alahh dia malu-malu laa.
maaf lah, pokok dah takde daun, sekarang sedang winter
tapi sayang, salji masih segan.




Kias angin sampaikan
Cahaya itu sudah jauh
Apakah mungkin kan kembali?
Ah, lelah kaki menapak
Mengah nafas tak sudah
Yang tinggal, hanya sisa sisa nyawa
Yang kumohon ada kuatnya
terbaki di mana-mana
Sungguhku nyatakan
Aku mahu cahaya itu
Sinari hati kelam
Mahu kukejar
Andai mungkin dapat
Moga mampu diikat erat
Namun moga aku juga terus tahu
Cahaya apa pun
Ia milikNya.


Beijing - 201210
_______________________


Sedang rasa debarnya - tak henti. Tipu sungguh kalau tak rasa. Saya, masih cuba pupuk 'yakin'.
Apa pun, semua dah termaktub (pinjam word ye haziya? ), tinggal lagi kita yang perlu belajar apa tu 'terima'. Dan perjalanan mempelajari 'terima' tu perlukan cahaya.

Moga saya dapat rasai cahaya yang sebenar.
Dia takkan uji yang kita tak mampu. Yakin okey?



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




Saya tulis ini untuk diri. Kerana saya tahu, 'yakin' saya belum cukup. Kita sama-sama ya??

7 comments:

Izzati said...

yakin yakin!! insyaAllah =]

najihahusna said...

thanks kak ijat. erk, bole k panggil camtu??

hmm, ye saye cuba. utk terus yakin.

^_^

amnah rasyiqah said...

yakin itu perlu..tp, jgn sampai terlebih, takut memakan diri..

yakin kena seiring ngan tawakkal..
insyaAllah bole tempuh dgn tabah dan sabar..

am juge sdg cbe 'yakin'..(.,~)y

zinnirah said...

salam...rindu ngan husna

najihahusna said...

> amnah - mm, stuju. yakin yang semua pasti tersirat hikmah kan..
tahniah ehh.

> zinnirah - waalaikumusslm... miss u too many times. yakinlah, itu yang terbaik. dan simpan bayak hikmah.. walau apa, He knows Best..!

tepianmuara said...

'Cahaya apa pun
Ia milikNya.'


sungguhlah.
tahu asal cahaya,
tahulah kita kemana meminta.

najihahusna said...

> tepianmuara

jangankan cahaya, walau apa, ia tetap milikNya.

moga kita masih sedar itu.

dan moga kita terus tahu, kemana nak minta, kemana nak tuju. :)

" Seseorang itu bukan diketahui HEBAT apabila orang lain bertanya;

SIAPA BAPAMU?? , tetapi apabila orang lain bertanya SIAPAKAH DIRIMU?? "

~Sultan Muhammad Al Fateh~