Wednesday, January 25, 2012

JR.





Dengan Nama Tuhanku Yang Maha Menciptakan






 Saya pilih ayat ni untuk terapi diri  . :)






Dan orang-orang yang berusaha dengan bersungguh-sungguh kerana memenuhi kehendak agama Kami, sesungguhnya Kami akan memimpin mereka ke jalan-jalan Kami (yang menjadikan mereka bergembira serta beroleh keredhaan) dan sesungguhnya (pertolongan dan bantuan) Allah adalah berserta orang-orang yang berusaha membaiki amalannya.
[Al-Ankabut: 69]
....


Alhamdulillah .
Antara nikmat paling nikmat setelah diadun sebati dengan sibuknya sekolah  hampir sebulan, adalah mengambil waktu untuk memanjakan diri . :)


Dan  memanjakan mata dan emosi dengan melihat ratusan buku-buku tersusun di depan mata pun cukup buat hati rasa lapang . 
Entah , tapi sangat suka bau buku .  :)


Ke Pantai Timur beberapa hari .
Ke Kota Bharu Bandaraya Islam, Kelantan . Juga Negeri Anjung Ilmu, Terengganu .
Sesekali keluar dari sesakpadat Lembah Klang . Alhamdulillah .
Berbaloi .




Lagi berbaloi bila dapat sesuatu, kan .
Syarikat Jaffar Rawas (SJR ) , Kota Bharu ,  Kelantan membuatkan ia jadi berbaloi-baloi. Aha .






Saya kira ni antara pustaka buku terbaik dan terkenal kat Kelantan . Rugi besar tak singgah. Masuk ke dalam dengan hati berbunga . Seolah-olah ada taman dalam hati . 
Cehhh . Melihat  buku-buku yg sangat banyak, tersusun . 
Hati lapang .


Lalu , membeli pun dengan perasaan   " nak tunggu datang sini lagi , entah bila " .
Peluang dimanfaat semaksimum mungkin . Errp .


Hasil .   ;






Tapi , ini yang paling menambat . Menelan isi-isinya yang sangat jatuh ke hati .










"Hidup ini begitulah, ada waktunya jiwa kita kosong dan semangat kita hilang bukan kerana kita tidak berdoa dan lupa kepada Allah, tapi kita tidak berusaha bagi memperolehnya kembali. " - Usamah.


"Pada saat kamu sudah tahu kejayaan jenis apa yang perlu dikejar oleh penulis, pada saat itulah kamu sudah menjadi penulis yang disayang Tuhan . " - Johari Salim


" Tiga orang yang akan selalu diberi pertolongan oleh Allah adalah seorang mujahid yang selalu memperjuangkan agama Allah , seorang penulis yang selalu memberi penawar dan seorang yang menikah untuk menjaga kehormatannya . " 
Riwayat Tabrani.



Itulah . Buku - buku tu pun hanya mampu disusun di rak buku rumah buat masa ni . 
Hanya mampu terselak sehelai dua . 
Disusun yang paling depan , dan dilekat sticker  ' mustread ' . 
Biar membacanya nanti  penuh semangat . Mengingat kembali waktu riangria ketika mendapatkannya . Hehe .


Oh, plannya nak  dapat khatam lepas exam akhir bulan 12 nanti lah .
Inshaallah .
....


JR. kedua .
Pastinya untuk bakal-bakal  junior  yang mendaftar minggu depan . :)
Kita merancang . Allah merancang .
Namun perancangan Allah itu yang terbaik . 
Banyak yang menanti ditemui , insyaallah .



Minta padaNya dalam membuat pilihan. Selamat melangkah ke Dunia Batu Kaca . ^^,


Juga selamatlah buat kami . Yang belum khatam khatam dalam latihan menjadi kakak yang selayaknya . Ahah . 





* untuk adikadik generasi baru bumi waqafan . bolehlah baca ni - "Kan Best Kalau Saya Masuk Kisas" . tulisan sahabat dr  SBPI Gopeng (iGOP), Perak - AFIFAH . kalau-kalau membantu dalam membuat pilihan, kan. but still , istikharah dan berbincanglah . selamat membuat pilihan yang tepat . ^^,



Assalamualaikum .  :)






healing - we're never too old to keep learning. fastaqim .


healing 2  -  Istimewa >  Selamat memanfaatkan modal umur yang  ada,  Aishah Sopi 
. Moga dalam jagaanNya selalu . Selamat Menjangkau Tujuh Belas. :)
                             

6 comments:

alya ! said...

bahruddin bekri!

best gaban!

x pe la,, tunggu semua settle.

;)

najihahusna said...

>alya!

mmg superb .
erpp, kena tunggu bettulbetul free dulu .
as u know lah kan .

^^,

Nisaa said...

yosh - a mindboggling-post to be absorbed. nak minx share sket ehh :P

najihahusna said...

> nisaa.

nk share? sila2.
:)

Faiqah Umaira said...

I have already read Penulis Yang Disayang Tuhan, best..banyak ilmu yg ada dalam tu dan saya amat suka karya2 Bahruddin Bekri..banyak manfaat :D

najihahusna said...

> Faiqah Umaira

waa~
da khatam.

yup , mmg best .
:)

" Seseorang itu bukan diketahui HEBAT apabila orang lain bertanya;

SIAPA BAPAMU?? , tetapi apabila orang lain bertanya SIAPAKAH DIRIMU?? "

~Sultan Muhammad Al Fateh~