Sunday, August 16, 2015

tanpa tajuk.

dengan nama Tuhanku yang menciptakan,




Kerana kini, bukan lagi saatnya--
ketenangan hati dan kemanisannya memeluk iman itu sesuatu yang subur tertanam.

Dulu dengan mudah aku bisa meneguk nikmatnya--
kerana acuan biah yang mensyurgakan jiwa.

Tetapi ia,
mulai saat ini--
adalah sesuatu yang harus aku perjuangkan.
Perjuangkan dalam dalam.

.
.
.

Setiap hari.

--

Dulu di bumi waqafan, pernah ada orang bertanyakan. Apa yang ingin sekali aku mahukan, sebelum keluar dari sini?

Aku beritahu, ada tiga perkara.

1. Murabbi.
2. Murabbi.
3. Lihat no. 1 dan 2.



Maaf sahabat, aku memang tiada jawapan lain untuk soalan itu.

Sedang tegaknya batang pokok, pasti kerana kukuh akarnya.
inikan lagi manusia. kan?

Masa mengubah nilai tarbiyah. Makin jauh, semoga semakin berharga.
Istiqamahkan kami, ya Rabb. T.T

--

"Ramai sangkakan berani itu bererti tiada ketakutan. Tetapi berani itu ialah kemampuan bergerak dengan keyakinan kepada Nya walaupun perlu berdepan ketakutan."

Infiru khifaafan wa thiqaalan.

" Seseorang itu bukan diketahui HEBAT apabila orang lain bertanya;

SIAPA BAPAMU?? , tetapi apabila orang lain bertanya SIAPAKAH DIRIMU?? "

~Sultan Muhammad Al Fateh~