Saturday, January 30, 2016

Rambang (i).



aku kira, aku gemar sekali bertemu mereka-mereka ini, yang setiap hari hidup mereka bersama dengan turun naiknya nafas dakwah dan perjuangan.

aku kira, aku gemar sekali bertemu mereka-mereka ini, yang sanggup hujung minggunya dikorbankan semata-mata untuk kepentingan ummah.

aku kira, aku gemar sekali bertemu mereka-mereka ini, yang tulus seluruh hidupnya diinfaqkan untuk agama. 

sehingga aku mengira, kecil sungguh diriku, aib sungguh diriku, tiada nilai kehidupanku, jika mahu dibandingkan dengan nilai pengorbanan yang sudah dilakukan mereka.

pertemuan-pertemuan kecil begini, wahai kalian yg sudah kuanggap seperti ayah bondaku, kakak kakakku--

layaknya adalah pertemuan yang menyedarkan, yang menghidupkan. biarpun hanya sekejap.

paling kurang, buat insan sepertiku.
yang masih sangat mentah mengenal dunia ini.

dan aku hanya berharap, allah nanti mengambilku kembali di saat yg Dia paling redha.
di saat aku sedang melakukan kerja-kerja untuk Islam.

---

No comments:

" Seseorang itu bukan diketahui HEBAT apabila orang lain bertanya;

SIAPA BAPAMU?? , tetapi apabila orang lain bertanya SIAPAKAH DIRIMU?? "

~Sultan Muhammad Al Fateh~